Предметом
вивчення курсу є обов’язок і
професійна повинність (зобов’язання) соціального працівника, відповідальність
його перед суспільством і державою, перед соціальною роботою як професією і
соціальним інститутом, перед колегами і перед клієнтом соціальної служби.
Мета навчального курсу: надання студентам знань про основи професійної етики фахівця соціальної сфери, етичну комунікацію в професійній діяльності, про способи її використання у практичній діяльності; формування умінь реалізовувати професійну етику на практиці.
Завдання навчальної дисципліни:
– сформувати усвідомлення важливості професійних етичних принципів та норм у соціальній роботі, необхідності оволодіння професійно-етичними якостями майбутніми соціальними працівниками;
– сформувати навички налагодження контактів з клієнтами різних категорій (молоддю, неповнолітніми, людьми похилого віку та з фізичними і психічними обмеженнями тощо);
– розвинути уміння будувати ділові стосунки зі спеціалістами у сфері соціального обслуговування населення;
– навчити регулювати власну поведінку в різноманітних ситуаціях професійної діяльності (керуватись моделями прийняття рішень конкретних етичних проблем; застосовувати у роботі певні підходи до прийняття етичного рішення; самостійно визначати етичні проблеми та дилеми);
– ознайомити студентів з етичними основами майбутньої професії, історією виникнення, становленням та розвитком етичних ідей щодо допомоги в цілому, та в межах соціальної роботи зокрема;
– сприяти оволодінню майбутніми соціальними працівниками основними категоріями деонтології;
– сформувати професійний світогляд та наукове мислення;
– сприяти підвищенню рівня професійної культури студентів.

- Викладач: Курінна Людмила Володимирівна