1. Загальна інформація

  • Семестр: 1
  • Лекції: 24 години
  • Практичні заняття: 22 години
  • Самостійна робота: 74 години
  • Форма підсумкового контролю: залік диференційований

2. Мета курсу

Ознайомлення студентів з основними тенденціями розвитку зарубіжної літератури XVII–XVIII ст., творчістю провідних письменників доби бароко, класицизму та Просвітництва, а також з літературними передумовами романтизму. Формування навичок аналізу художнього твору в історико-літературному контексті.

3. Завдання курсу

  • сформувати цілісне уявлення про літературний процес XVII–XVIII ст.;
  • розкрити взаємозв’язок літератури з філософською, політичною й культурною думкою доби;
  • виробити уміння інтерпретації літературних текстів у контексті естетичних парадигм часу;
  • навчити студентів аргументовано аналізувати художні твори й формулювати власні висновки.

4. Очікувані результати навчання

Після завершення курсу студент має:

  • знати основні етапи розвитку зарубіжної літератури XVII–XVIII ст., імена та творчість ключових авторів;
  • розуміти естетичні засади бароко, класицизму, сентименталізму, Просвітництва;
  • уміти інтерпретувати літературні твори у зв’язку з історико-культурним контекстом;
  • володіти навичками підготовки письмових аналітичних робіт.

5. Тематичний план лекцій (12 лекцій)

  1. Історико-літературний процес XVII століття. Його особливості
  2. Іспанська література XVII ст.
  3. Французька література XVII ст. П. Корнель, Ж. Расін
  4. Життя і творчість Ж. Б. Мольєра
  5. Література Англії XVII ст. Дж. Мільтон
  6. Доба Просвітництва. Творчість Д. Дефо, Д. Свіфта
  7. Французька література XVIII ст. Вольтер, Д. Дідро
  8. Діяльність Ж.-Ж. Руссо і П. Бомарше
  9. Література періоду «Бурі й натиску». Г. Лессінг
  10. Творчість Ф. Шіллера
  11. Життєвий і творчий шлях Й.-В. Гете
  12. Італійська література XVIII ст. К. Гольдоні і К. Гоцці

6. Тематичний план практичних занять (11 занять)

1.     Вступне заняття. Завдання курсу. Методика аналізу художнього твору. (Заняття не оцінюється)

2.     Лопе де Вега. Собака на сіні. Фуенте Овехуна

3.     Мольєр. Міщанин-шляхтич

4.     Дж. Мільтон. Втрачений рай

5.     Д. Дефо. Життя і дивовижні пригоди Робінзона Крузо

6.     Дж. Свіфт. Мандри Гуллівера. Казка діжки

7.     П. Бомарше. Одруження Фігаро

8.     Г. Лессінг. Емілія Галотті.

9.     Ф. Шіллер. Розбійники. Підступність і кохання

10.  Й. Гете. Страждання молодого Вертера

11.  К. Гольдоні. Слуга двох панів

7. Оцінювання

Максимальна кількість балів – 100

  • Модульний контроль: 20 балів
  • Практичні заняття з 2 по 11 (10 занять): 80 балів
    • Присутність і робота на занятті – 3 бали
    • Письмова робота (аналітичне завдання) – 5 балів

Приклади письмових завдань:

  • скласти характеристику головного героя;
  • визначити конфлікт у п’єсі/епосі та його художнє вирішення;
  • проаналізувати жанрові особливості твору;
  • простежити авторську позицію й проблематику;
  • співвіднести твір із літературною традицією та ідейними тенденціями доби.